DmM Support Forum
December 18, 2017, 07:06:24 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Problemer med login for en af lærerne  (Read 1995 times)
HelleN
Full Member

View Profile WWW Email
« on: August 29, 2014, 11:25:22 am »

Hej,

En af lærerne, Signe, som bruger laptop fra skolen - både her og hjemme - har altid meget svært ved at logge på, når hun logger på her på skolen.
Jeg forestiller mig, at det bl.a. er fordi den overskriver med det, hun har oprettet af filer hjemme.
Nu har hun forsøgt at logge på en af de nye laptops, det tog over en halv time - uden at det lykkedes.
så prøvede jeg at slukke for netværksknappen på selve laptoppen, så lykkedes det efter et kort stykke tid, og
så tændte vi på netværksknappen bagefter og kom på nettet.

Gitte arbejder også hjemme med sin skolelaptop, men har ikke det samme problem.

Hendes brugernavn er signe11
vi har en elev, der har brugernavnet signe.
skal jeg slette Signe (lærer)s bruger og lave et nyt? (og gemme hendes dokumenter inden!)

Mvh.
Helle
morten44
Administrator
Hero Member

View Profile Email
« Reply #1 on: August 29, 2014, 08:05:04 pm »

Hej Helle
Det foerste du skal proeve et at tilslutte den baerbare til det fysiske netvaerk paa skolen. Slaa af wireless paa PC en.
Start PC'en og se om hun har det samme problem
Jeg vil foreslaa at i laver testen i kopi rummet direkte paa den switch som serveren bruger

Hvis det virker er det noget med wireless paa hendes pc/skolen
Meld lige tilbage

KH Morten
HelleN
Full Member

View Profile WWW Email
« Reply #2 on: September 16, 2014, 09:13:16 am »

Hej Morten,

André har prøvet dette på Signes bærbare og det var samme problem.

Nu er problemet udvidet med, at hun ikke har adgang til sine dokumenter, når hun logger på en af de nye bærbare,
så kommer denne besked, som jeg har vedhæftet, med at det er en midlertidig bruger.
Hun siger, at det sker hver gang, hun logger på en af de nye bærbare, så der er åbenbart et eller andet,
vi mangler at gøre.
det sker ikke, når hun logger på en af de gamle.

mvh Helle
morten44
Administrator
Hero Member

View Profile Email
« Reply #3 on: September 16, 2014, 09:33:57 am »

Hej
Lade os lave en til test med Signes konto saa vi ved at den virker og ikke bare ser ud til at den virker.
Naar Signe logger paa en laptop og det virker/har virket, saa kopieres hele hendes profil ned på laptop som en lokal profil ogsaa. Dvs dokumenter ligger paa server + den pc
Naeste gang Signe logger paa denne samme PC kan det vaere at man tror det virker men da dokumenter ogsaa ligger lokalt henter den disse dokumenter istedet.

For at finde ud om signes konto virker eller om det er det overstaaende som sker skal vi lave en test

1. Signe skal logge paa en laptop hvor det virker
2. Gem et tekst dokument paa skrivebord som hedder "profiltest"
3. log Signe af paa Laptop
4. Logpå som Signe med fjernskrivebordet fra en laptop som er logget ind som noget andet en signe
5. Ser i "profiltest" dokumentet nu på fjernskrivebordet hendes?

Hvis ja virker hendes profil og fejlen er rundt nye laptops
Hvis nej saa er der noget gale med profilen og jeg vil foreslaa i laver samme test med en anden bruger for at se om det er generelt

Vend saa tilbage

KH Morten
HelleN
Full Member

View Profile WWW Email
« Reply #4 on: September 16, 2014, 10:38:25 am »

OK, mange tak for hurtigt svar.

Det prøver vi, når hun er tilbage i morgen,

KH Helle
Pages: [1]
  Print  

Jump to: