DmM Support Forum
September 10, 2010, 10:53:59 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Problem med at tømme ARP cache på TS & TS2  (Read 487 times)
Rubert Pilgaard
DMM administrators - DK
Newbie
*

View Profile WWW
« on: March 06, 2009, 11:40:21 am »

Hello all Supporters

Lige nu kan vi ikke logge ind på TS2 - på trods af at vi lige har fået det lavet af Asger & Morten (heller ikke forbindelse til internet ).

Problemet er at ARP cache skal tømmes.
Jeg følger (http://www.tech-faq.com/clear-arp-cache.shtml)

Problemet er at <Routing and Remote Service> under <services> ikke findes på TS2
(heller ikke på TS1) og derfor kan jeg ikke <Disable> den så jeg kan tømme ARP cache.
Spørgsmål : hvad gør jeg som administrator?

Kh Administrator Skydebanegaard
v/Rubert
morten44
Administrator
Hero Member

View Profile Email
« Reply #1 on: March 06, 2009, 09:25:39 pm »

Hejsa
Routing and Remote Service bliver ikke brugt og er derfor ikke installeret som service.
Den artikkel gaelder kun om man bruger dette. man finder den foroevrig under "administration tools"

Jeg har kikket paa problemet.
det er ikke helt den samme feil som sidst da TCP/IP host service starter som den skal nu med hjelpefil.
Jeg saa paa C:\ at Document and Settings var "hidden" . Det er ikke smart. Har lavet det tilbage.

Derefter har jeg tilmaeldt terminalsrv-2 til Domain igen og det ser ud til at virke nu.
hvis man brugere ip (192.168.1.3:3391). jeg tror ikke det virker med Terminalsrv-2.
Proev dette foerst. Jeg har ogsaa problemer med at forbinde til den externt.

Som sagt, proev nu at forbinde til TS2 ved at bruge IP. Virker det fint nok?

Vi maa saa kikke paa DNS problemet derefter (dns oversetter terminalsrv-2 til 192.168.1.3 saa der er maaske et problem)

Se om det virker nu

Mvh Morten
Pages: [1]
  Print  

Jump to: